Monday, January 9, 2017

Jemputan Bencoolen, layan Eco Trail

7 Jan 2017
Pembuka tirai 2017..
Jemputan dari Team Bencoolen, Sg Choh Rawang.
Layan Eco Trail yang dah diubah suai..





Tq Rizal... sudi jemput kami..
ingatkan hari ni nak layan Astro je..
.. antara Astro dengan kayuh...
kompom laa kayuh!!..




Adoooi!!.. baru 3 tahun..
takkan tapak dah nak tercabut..



Alhamdulillah.. terima  kasih semua..
sudi bertandang ke trail kami..



Ari ni.. kita kayuh santai je..



Sambutan... memeranjatkan..
Walau pun jemputan mengejut!



Hj... kita ni kira macam petugas dibalik tabir..
duduk belakang.. boleh minum tea..



Terima kasih semua sahabat-sahabat yang sudi datang...



Jangan lupa ajak kengkawan makan tengahari..
Nasi Ayam Sg Choh..



Adoooi... lapo laa pulak..
bukan boleh dengar Nasi Ayam..



sebelum kita start... 
jom kita menari dulu...



Nak kena laa si rizal ni...
sebelum kayuh.. starching dulu..
bukan menari..



Ya Allah.. permudahkan hajat kami hari ni..



Jom kayuh....



Terima Kasih tuan... 
kejap lagi kitaorang sampai..



Ali... ni bukan pancit...
ni takda angin...



Eh.. ni laluan aku ni...
sehari 2x aku lalu kat sini..



Hang ingat.. depa naik sampai Strange Trail dak!!..



Hadooooi!!..
payah betul nak ikut 
Otai bisa tak habis ni..



Try test tengok.. hak tayar besar...



Hari  ni Strange Trail kita tengok dari sini je lah!!..



Hoi budak PTPTN...
Kita tak naik atas laa  hari ni..
Turun balik...



Gambar bukti... 



hang jangan laa tekan brek.. 
sat lagi aku langar pungkok hang!!




Apa lagi...
alang-alang berhenti rehat..
keluarkan laa mangkuk tingkat..



Beri laluan...
beri laluan..
kereta api nak lalu...



Abam Jonny.. 
ko cuba gi tanya dorang tu...
nak kayuh ke nak mandi..



Kanak-kanak riang...
mana boleh jumpa air...
kompom nak mandi..



Sementara tu kita gulung pucuk getah laa dulu..



Bukti dah sampai tempat berkelah...



Adoi!!..
yang pokok ni rendah sangat dahan dia kenapa..
senget hidung aku kena sebat...
benawe betul...



Mak ai.. tingginya..
gayat laa pulak..



Cuba laa ko tengok kat celah celah semak gaung tuu..
Takkan basikal je ada...
ridernya mana..



Jom bang!!..
sikit je lagi...



Adoi!!..
tadi hang.. ni aku pulak!



Cepat Zack...
lompat je..



Serangggg!!!...



Apa hal pulak tu..



Biasa laa bang..
kalau saya kayuh..
Spray ni ngam-ngam je untuk saya..
dah biasa dah..



jaga-jaga Hj.. 
sit mahal ni...



Wah!!.. siap ada Cp..
Terbaik lah!!..



Abang ok ke...
ni terowong.. abang bukan black out..



Rizal.. kalau oder 2 Nasi Ayam...
boleh ke..
Lapo laa..



Terima kasih Bencoolen.. 
sudi ajak kami layan perasaan..
lepas ni kita layan Strange Trail pulak...



Alhamdulillah...
dah selesai kayuh...




Gambar-gambar yang lain kat FB..



... layan...
Jangan lupa share dengan kengkawan..


Janji Kayuh!!..

Thursday, January 5, 2017

Final Countdown 2016

Hadoooooi!!..
ingatkan StrangeCamp acara penutup tirai 2016..
Ada lak yang tak puas hati..
Nak gak gi Strange Trail...
Hari ni.. 31 Dis 2016..
hari terakhir tahun ni..
kita layan Family Hiking...
Sapa yang terjumpa je.. kita ajak..
Tempat yang sesuai untuk apa jua aktiviti..
So hari ni kita bawak family layan hiking..
Hangkut segala jiran tertangga..
sama-sama menikmati pemandangan ciptaan yang mahaesa..


dari seawal 7.00 pagi anak-anak hiking...
seronok katanya..
mana taknya.. berat badan baru 17 kilo.. 
macam peluru laa peginya.. ringan je..



Op.. kita ambil angin kat CP1 dulu..
Sambil layan kabus dicelah-celah bukit...
(Sebenarnya menghungap!!)



Ayah... jom laa cepat...
Asyik nak rehat je... 
bila nak sampai kat bendera..



Eee yaaa ampun...
 tingginyaa...
tak sangka pulak boleh sampai kat sini...
Gayat pun ada...



Adik... mari tulong ayoh ni...
lutuk samapi  dagu doh ni...



Yaa berjaya.. 
Waa terror laa semua ..



Eh ni sikal Cik Amad ni...
Kita kayuh je lah..
biar dia menapak pulak.. kik kik kik..



Ok..
ayah.. sikit je lagi.. dah nak sampai dah ni...




Laaa ingatkan dah sampai puncak...
ada lagi bukit ke... 
hadooooiii!!..



Ok...
kita dah sampai kaki puncak...
maknanya.. puncak kat atas tu je sikit..
jom!!..



Nyampah!..
dari tadi lagi.. bila tanya.. 
sikit je lagi.. lepas kona ni sampai laa..
tak sampai-sampai pun..



Emmm macam pernah dengar lah...
sikit je lagi.. lepas kona ni sampai lah...
kona.. kona tak gak sampai..



Selalunya Tea o ais ikat tepi..
yang ni... pikul anak.. basikalnya ikat tepi..



Apa barang kayah taman...
kita layan kat sini laa..



Antara anak-anak yang sempat ikut hiking hari ni...



3 orang yang 1st time sampai Strange Trail..
dari kiri.. Bain (StrangeMTB)

Hj Iddrus A.K.A abang idd.. 
(Warga kilauan emas yang tak tahan nengok gambar StrangeCamp)

Wan Dahili.. 
( jiran KING, terpaksa ikut sebab anak2 dia sebelum subuh dah siap nak ikut hiking)



Makin lama makin ramai...
Tak sangka laa pulak ramai yang suka layan hiking...
Yang datang bawak kucing pun ada...
nasib baik takda yang bawak kambing..



Cemaiiiil.. 
kalau kawan-kawan tanya kita cakap laa..
saja lepak-lepak kat Gunung Tahan..
Kompom tak kena tahan 



Alhamdulillah Hj.. sampai gak tempat permainan kami..



Ni yang nak sangat ni... 
bukan basikal.. yang belakang nu..
Kalau cakap kat belakang rumah je..
kompom takda sapa yang nak caya...
kalau macam ni laa padang permainan StrangeMTB.. 
saya nak jadi ahli lah!..



Sang helang terbang tinggi,
tinggi lagi Gunung Tahan.
Padan laa dorang suka kat sini,
Nengok Trail.. Pergh!.. tak tahan.



Kalau kita letak kat sini... boleh laa duduk.
ni maknya kita dah bantu pakcik-pakcik buat Strange Trail..



Ko tengok ni... video dorang main lompat-lompat kat sini..



Ini laa gayanya puuuun..
kalau mendaki tadi sejam...
dukuk pun kena sejam...
Kalau idak.. kaki ni meragam..



3 jenerasi.. Hiking hari ni..



layan trail jap...



Hang nak layan Trail ni.. hang kena ajak aku...



2 orang je lagi boleh duduk..
takut patah.. kik kik kik



Gambar duduk je...
dah tak sanggup nak berdiri.. 
kaki dah menggeletarrrrr...



Pusing lah angle kut mana pun... kami tetap akan duduk kat sini je..




acik Amat!!.. nak ambin..
nak ema...



Tunggu laa wae!!..




Hadoooiii...
korang tak tunggu pun..
menghungap aku kejo..



Ni kalau buka kedai nasi lemak...
kompom laku..



Engok ya...
kita nak ompat!!..



Hadoooi!!..
mampui layan bebudak ni..
semput aku dibuatnya..



Amacam cik Wae.. 
mu gi laa repair sikal mu..
mari layan sikal kat sini...



Jap!!..
ok.. Family photo..



bang!!..
nanti kita layan kat sini je lah..
syok gila..



Eh.. eh.. senang je ni..



Ok... jom balik...



Ok.. kita Family photo dulu...




Akak... nak ambin!!..



Selesai acara penutup tirai 2016..
semoga 2017 lebih baik lagi..


Janji Kayuh..

Eh silap.. yang ni..
Janji layan perasaan!!..