Wednesday, December 15, 2010

Hilang! D Fraser Hill

Rack lama, baru beli ke?

Eh engkau rasa, larat ke kita kayuh Fraser Hill ni?

Larat tak larat, belakang kira. Janji ramos mau jaga.

Takan nak masuk dalam lak.. dok atas lah macam basikal lain..

Kalau dah biasa aje.. pasang tu, maknanya kena beli lah tu...

Main sepit sepit aje. Kuat ke pakcik?

Abah.. mana pi gerek... tak da pun kat atas..

Hang jangan lah kalut.. sat lagi dengan aku aku pun kalut..

tambang one way Rm 5, kalau two way.. dah dapat beli tiub.

Ni ha.. basikal bah... mana ada kat dalam tu...

Amboi.. pakcik ni.. basah tekak ke.. basah perut?

Ni baru lah ada gaya macam PRO.. basikal kilat, helmet kilat, Jc kilat...

Ha.. cepat .. sapa lambat, tinggal.

Laaa tadi nak cepat sangat.. mana pakcik pakcik ni..

Biasalah senior tua.. mana ada power.. kecoh aje..

Hoi.. pelahan sikit.. tunggu senior tua..

Hangpa jangan nak pulun dulu... sat lagi pancit..

Ok pakcik kita kayuh pelahan.. he he he..

aku dulu makan garam.. aku tau lah...

Eeee lambatnya diaorang ni...

kalau macam ni bila nak sampai?..

Baik aku rembat dulu... nanti aku sampai dulu..

Dia buat dah... sat lagi yang lain ikut lah tu...

Penat lah pakcik... penat tunggu..

Cepat lah abah...

Best jugak kayuh kat sini.. cantik.

Simpan power dulu...


kena ikut marshall pulak..

Potong lah marshall ni... lambat..

Bila pulak ada jambatan besi ni. Masa naik keta, tak nampak pun.

Pakcik.. kata nak kayuh 3kmh aje..

Dah berapa km pakcik...

Baru 3km.. cepat lah sikit..

Cam no ni Nik... yang laju tu, laju sangat. yang slow to, slow sangat.


Ok lah kayuh kat sini.. sejuk aje..

Eh kenapa rasa lain macam aje ni..


Baik hang check.. ada ka... tak da..


Check betul betul Nik.. takut takut dah HILANG!


Abah... takda lah bah...


Apa yang HILANG! pakcik..



Telo dia dah hilang... baik engkauorang check kaorang punya.. ada tak. kah kah kah

Tak kesah lah.. janji makan misti mau..

Boleh tahan jugak budak budak ni..


Mak ai.. lajunya diaorang.. aku dah pancit ni..


Ok dah sampai air terjun.


Ni baru setengah..


Diaorang ni nak dera aku ke ni... takan nak naik bukit ni.


Baru setengah jalan, takan dah tahlil..


Lepas ni kita tukar RD pulak..
Abah.. RD tu apa?


Bah.. telo ada..
kaki ni rasa nak cabut lah..


Kenapa lah letih sangat ni... nampak macam senang aje..


Eeeeee letih nyaaa... menyesal rasanya..


Eh tolong tolong pakcik.. kaki saya takleh bengkok..
 kenapa ni..


Walau pun letih.. rasa  seronok lak kat ni..

Haa.. camana? seronok tak kayuh kat sini..

Aku yang nasi lemak 2, berger 3. Engkau nasi lemak 3, berger 2.. lah..

Haa.. kat sini semuanya sedap. Air Kosong pun sedap.


Abah.. nak tambah milo lagi satu boleh..


Ni lah bahana minum banyak sangat...

Ni lah KIOSK GAP, best nasi lemak in the world.


Sampai jugak kita kat GAP ni... aku dah nak patah balik.. tadi.
 
Dah kenyang... suma nampak ceria aje..



Bergambar pun semangat aje..



Bahan bukti.. dah sampai Gap.


Cuba cari ayam hutan dalam gambar ni.



Ok lepas ni kita balik... jangan lupa pakai brake pulak..


Balik.. kejap aje sampai..
 
Macam biasalah... aku last. bukan tak laju.. tapi pelahan aje.. pancit.


No comments: