Tuesday, May 31, 2011

Jauh perjalanan, luas pandangan.

Cuti-cuti. Jauh perjalanan, luas pandangan.

Jalan-jalan cari pengalaman.


Singgah di Gua Tempurung, Gopeng, Perak.
Nampak dari luar macam boring aje..

Nak masuk gua pun kena bayar ke?..

Memang hebat, menakjubkan,
Kadang-kadang kita lupa akan penciptanya,
Hanya mengunakan air, untuk membentuk gua sebesar ini.
Allahhuakbar!

Sungguh selesa, laluan dan tangga-tangga memudahkan pengunjung.

Kalau nak bayangkan betapa besarnya gua ni, senang.
Kalau dalam perjalanan dari KL ke Ipoh.
Sebelum sampai Ipoh, jumpa Gua Tempurung disebelah kiri jalan.
Dalam dua bukit tu lah, Gua tempurung.  

Macam tempurung yang di telangkupkan.
Yang kat luar tu bukit. Tapi dalamnya kosong.

Satu pengalman yang lain dari yang lain, bagi kami.

Bayangkan bukit ni kosong didalamnya...



Sempat juga singgah di Kellies Castle.

Yang ni.... bukan.

Haa yang ni Kellies Castle..

Rasanya tempat jurugambar training kut..

Rupanya tak cantik, tapi Photogenic..

Jangan pandang belakang!

Fuyoo macam cita Hindustan!

Cuti-cuti ni kurang kayuh, banyak berjalan.

Lagi banyak kita berjalan, lagi banyak kita nampak kebesarannya.
Kita aje yang tak perasan.

Harap rakan-rakan StrangeMTB dapat berkongsi pengalaman,
dimusim cuti sekolah ni.

Gambar- gambar yang lain ada di Facebook.


No comments: