Tuesday, December 9, 2014

PKNS Ulu Bernam Jamboree 2014

Setelah 4 Tahun menunggu..

"Hallo!.. laaa awainya... baru pukui 5:00 pagi...
Aku tahu laa hang dah tunggu 4 tahun... 
tapi ni, awai sangat! tak jauh mana pun Rawang gi Ulu bernam.."



Eh Kazul... ko tidur dalam keta ke?! awalnya..




Kasut ni dah jampi mlm tadi..  kasi power...




Dah laa tu Abah!... dari semalam abah betapa kat belakang keta ni...
Buh kemian banyak mana pun, kalau tak training... 
KELAUT jugak...



Amboi.. siap betapa ke?!!



Bukan betapa... perut aku sakit... nak gi tolet.. jauh sangat!



Laaa hang bom je kat sebelah keta hang... habih cita!



Jom..



KING! ayak tu aku dah jampi... tapi nama aku ja, nama hang takda!



Bestnya jadi rider... nak laju.. nak pelahan, suka hati aku je!
Masa jadi penganjur... nak makan pun takda selera..



Jom... jom.. aku dah tak sabaq ni... kaki dah gatai!




Hasnun... jaga basikal aku jap... tak tahan dah ni...
memulas!



Kan aku dah cakap... parking kat atas...
sakit pinggang aku tolak dari bawah.. adoooooi!!




Amacam? nampak bersih tak...
Nasib baik pagi tadi sempat shave, baru boleh cilok angin!



Amacam?! dah lega?!



Bang! Chicken Loop  kat mana... saya dah lama tak kayuh!! 



Don't worry BOSS, I teman kan you. 
I faham perasaan you!




Ada ke dorang suruh aku ikut Zul Stallion... 
makan asap aje lah aku!




Peh! rasa bangga dapat bergambar dengan petugas-petugas..




Ko jangan risau... aku pakai gear 3 je! 




Amin..




Amboi Mameng, 
semenjak pakai tudung.. lawa pulak dia!




Let's go....



Nasib laa sapa kat belakang... 
Ekjos power mana boleh tahan... 



Amboi.. BOSS.. Zul.. Mameng.. main tipu.. 
mana boleh start kat situ...




Terbaik!!



Gambaq orang takda tapa.. gambaq aku kasi lebih!!




Kik kik kik... dorang dah lama tak kayuh!..
makan asap aku je laa hari ni..




Yang penting... nampak KOOL!




Nasib baik gi training Fraser... banyok angin!




Melampau dorang... siap lambai-lambai nak tinggalkan aku..
Nanti kau.. 



Amboi.. lajunya.. 
Lepasni aku nak tambah injin mesen rumput, bagi laju.!








Dorang main tipu... start kat depan...
Mengah aku nak kejar...






Kalau macam ni namanya kayuhan berhemah!!
Yang tua di dulukan.. yang muda belakang




Aku dah agak dah.. makan asap dia aje lah!!





Terasa nyaman... 
seperti dicukur dua kali!





Tepi.. Tepi...




Bukan susah sangat... kona macam bawa Super Bike...
Masa kona tu... pejam mata.. doa lebih sikit!!
Kompom cantik!



Padan muka dorang... kena Ekjos Power.. tak siapa berani ikut!




Alamak... mana ayah ni... kata nak kayuh sama-sama...



Adoiii.. beratnya...
kena gi Fraser lagi ni... 




Peh layan kona... 
Nak kona baring... seriau!!




Eh..eh.. eh.. apa hal lak pokok kat tengah jalan ni...



Cepat... dorang dah habis bateri tu...




Aku minta, dia tak bagi...



Oooo rupanya nak ambil gambar sekali!!




Ko kata VIP.. camno pulak kita duduk atas lantai aje..



Eeee... 
Konon nak tunjuk muka ganas... 
Pii da!



Yang ni, aku punya..    Aku dah bayar deposit 




Mana dorang ni... tadi, bukan main bekoba-koba lagi nak  ulam kan kita!




Laa saya junior rider.. bukan senior rider! 




Eh ngapa banyak sangat nombor tu... saya laju...





Ok bang!! kalau sakit pinggang, sebelah sana!




Nombor aje, minyak urut takde ke?!




Korang main tipu.. start kat depan...




Janji kitaorang menang.. start kat mana tu nombo dua, kik kik kik!




Tahun depan aku start kat bawah bukit...




Waaa Ayah Nik pun ada..!



Saja bawa bini aku breakfast kat Tanjung Malim...




Ke!! hang nak mai tengok kami!!




Adoi!!! geram betul aku... dah nak dapat dah!! 
tayar KING pancit laa pulak... Nak di tinggal tak sampai hati..
Aku pun nak gak berhenti.. kik kik kik..



Takpa CD cuba lagi tahun depan..



Kayuh nombor dua, takpa. Makan kena nombor satu..





Haaa ada lagi ke rider kita yang tak sampai!!



Amboi, melampaunya ko. dah siap balik rumah mandi ke?!!



Dah laa tu bah... tiap kali abah jampi. kita tak dapat apa-apa pun..



Tadi tu bukan apa... 
Hati tu nak kayuh laju, kaki ni yang tak nak. 
aku nak wat cam mana?!



Panas sangat!!




Mahmud.. jangan wat cam tu. Karang orang ingat kita ni pendatang haram pulak!
Dah lah aku pakai kain pelekat, kat tengah pansa..



Ko pulak, kain pelekat buat bumbung..



Jom layan Fraser pulak.. tak pusa hati lah..!




Yes.. Nombor dua belakang! Ada kemajuan !!



BOSS, pas ni kat mana. aku dah semangat ni...!!






Rasanya rugi kalau StrangeMTB tak ucap tahniah kepada semua peyugas-petugas
PKNS Ulu Bernam Jamboree 2014.

Petugas-petugas yang datang lebih awal dari peserta..



Berpanas... berjemur....



Make sure, semua berjalan lancar..



bertungkus lumus, hanya untuk peserta yang ambil bahagian




Ni laa orang yang bertanggung jawap menyediakan track..
katanya patah kaki, ketika buat track, licin.
Tahniah BRO well done!!



Siapkan Air... Pisang. bukan dapat duit pun!
Habis-habis dapat pisang ngan air..



sentiasa tersenyum,..



Sentiasa bersedia.. 




Terima kasih juga kami ucapkan, kerana bagi kerja sama dengan kami.
Ketika buat racce track, agar kami dapat rakamkan gambar rider sedang beraksi
Sebanyak 1400 dah kami upload kat FB Strange Mtb
in aje yang dapat kami bantu.. Tanda terima kasih kami.

Tahniah semua...
Kirimkan salam kami kepada semua.


Yg belum jumpa, gambo. ni link..













Janji Kayuh!!



No comments: