Saturday, January 3, 2015

Pembuka Tirai 2015


Alhamdulillah.
Setelah dibedah oleh Dr Jo beberapa kali.
Laptop dapat diselamatkan..
Walau pun tersangkut dibilik bedah beberapa hari.
TQ Dr Jo.. lain kali tolong lagi ya.. jangan serik!!



25hb dis 2014
Kayuhan pembuka Tirai 2015
walaupun belum masuk tahun 2015
ini kerana rider-rider yang dah lama mengidam nak peluk jam Fraser Hill
Seramai 10 rider yang yang berkelajuan kura-kura dan Siput Sedut
Teringin sangat nak bergambar dengan jam Fraser Hill
Dengan mengharapkan rider-rider berkelajuan Arnab untuk menemani mereka
seramai 32 rider bersemangat untuk menjayakan 
Kayuhan Bembuka Tirai 2015
Untuk memberi semangat kepada sang kura-kura..
Kita mulakan kayuhan dari sungai Chiling.

Untuk tahun 2015 ada beberapa Jr rider akan ikut seberapa kerap yang boleh.
" Adik nak kena tunggu ayah ke?!"


King pun dah mula mendedahkan anak dengan lebih serius..



Cam mana nak kayuh pun tak tau!
Dah lama sangat tak kayuh... 


Oleh kerana Keosk Gap dah tutup. Terpaksalah bawa makanan sendiri.
Makanan hari ni di taja oleh kak Bai
Minuman pula ditaja oleh Kai


Kalau sama-sama kayuh, aku nak..
Kalau race sapa sampai dulu... aku taknak!



Betui ka taya dia...
jangan-jangan hang bawak tayar anak hang!



Apa tengok-tengok. Nak RACE!



Tayar ni yang takda angin... bukan aku yang dah  berat!!



Tahun 2015 juga menampilkan beberapa 4X4...
Senang lah nak kemana-mana..



Breakfast pisang ngan air Sungai Chiling aje!!



Tahun 2015 dah menampilkan basikal baru..



Dah lama berhajat. 29er.. 
Nak layan lebih banyak jamboree..



Zizah pun dah ramai kengkawan pompuan yang nak kayuh sesama!!



Copeh laa woi!! eden dah siap ni..



Mai... mai.. rapat sikit. Nak bagi breefing sikit!



laa baru sampai!!



Seperti biasa, DOA dulu sebelum kayuh!!



Saya malam tadi dah siap dah!!
Tunggu dorang ambil saya... lambat!



Mameng!, kawe bawok road Bike. kawe gi dulu..



Tu ko tenggok basikal aku, siap polish nak kasi laju..



Cepat lah Wan!.. Fraser Hill, bukan Kuala Kubu!



Kalau nak selalu gi jamboree,  kenalah selalu kayuh kat sini.



Budak-budak takleh kayuh laju.. kena hormat orang tua..



Abah Nik.... tahun 2015 kita layan jamboree bebanyak nak?!
Tengok kat Fb dorang longgok loket jamboree bebanyak, jalouse laa pulak!



Mazlin, hang jangan laju sangat... nanti cepat habis gas!




Bukan last!.. lambat start je..



Zizah tunggu saya OK!




Dah macam gerabak keretapi..





Ambil angin jap..



saya nak!



Abah Nik, saya nak pisang 3.. Roti 2.. air 4..



Eh.. ada tayar depan lah!!



Makan pisang dulu!!




Ayah! basikal adik mana?!!



Dongan eden kau nak ajak Race.. 
Kau kona tak eden ni sapo?!!
Eden 18 kali champion Letuo kek somban!



Merah sangat lah makngah!!








Ayah kayuh lah laju sikit...
Bila nak sampai...



Team Antara Gapi pun ada.
Katanya kayuhan Anniversary 


yes bebas... 



Ko jangan lah laju sangat...
Takut aku pun teriku!!



Kali ni aku nak peluk... cium.. jam 



Dah macam paleton 



Hok ni ya payoh.. kayuh road bike..
takdok kawe!..



Cepat BOSS.. budak ni selamba je ikut aku...



Yes... SU dah habis bateri..




Jangan tuang air... rugi. Bakni saya minum!




Kak Bai sekeluarga pun ikut serat, naik kereta..



Kelvin, you seleku kayuh kat mana?!..



Kita belasah dulu..



Stage 1, siap..



Anda didapati bersalah, angkat tangkat...
jangan kentut..



Ko kalau kayuh... jangan kentut... nanti kematu!



Dah takda rasa baru ko nak bagi tahu!!



dah tu.. jangan banyak sangat... nanti takleh kayuh!!



hallo!! aku oder burger laa bukan roti kosong!!




Minyak apa ni kak Bai?!!
Panas semacam aje ni!!



Focus !!



Kusyuk!!



kalau ya pun nak tahlil... jangan tengah panas, Hj!!



Kita kayuh sampai sini aje kan?!



Jom kita buat undi... sapa nak kayuh sampai puncak. Angkat tangan!!



Tiup pakai mulut aje Zul!



Jom sambung kayuh sampai atas..!



Cepat KING!!.. 






Lawanya!



Tunggu!!



Ma!.. adik nak susu!! 



Tuang air dulu... sat lagi kalau tak jadi, kita naik rescue car, apa susah!!



Tak ponah eden raso cam ni. 8 km macam 80 km
Ontah bilo nak sampai...
kok tanyo kengkawan, manjang dah dokek yo!!



Dorang salah jalan kut.. takkan lama sangat!!



yes!!



Alhamdulillah sampai jugak aku...




Pun 1st time jugak... cam senang je!!



rasa dekat sangat!! lepas ni kita gi Raub pulak..
Lagi pun dah lama tak ke sana!




Well done my son..



Ngantuk laa pulak!!





Badrul, 1st time sampai..


Aku kayuh... tapi basikal taknak jalan..



Test..



Ni lah kali pertama StrangeMTB bergambar kat jam dengan Jc 



1st time 


1st time


kali pertama, bukan kali terakhir..



1st time


Rider yang paling gembira...
1st time


1st time


1st time


1st time


Dah jom balik. 




Dah kenyang cam mana nak bali...




Jom lah kito sambung kayuh ko Raub... 
Eden tak pueh kayuh!!




Lepas ni aku nak bawak anak aku lah!!




Amboi KING... agak-agak lah cikit!!



kejap oi... aku nak minum dulu..






Turun memeng lah ko laju...
Ko berat!!



abah nik.. cepat sampai!!



Lajunya ayah!!



Sempat jugak buat kutipan Bantuan Banjir




Best juga ni...



mandi dulu..






Rata-rata rider mengatakan rasa seronok. Dah lama tak kayuh ramai-ramai cam ni
Takda yang merungut, Walaupun agak lama dari biasa..
Arnab tetap tunggu kura-kura..
Sang kura-kura enjoy takterkira..
walau ponggong dah keras kematu...
tak caya akan kemampuan, kayuh sampai puncak 
Fraser Hill..

Lepas ni kita gi kayuhan santai Kuang..
Kita gi seberapa ramai yang boleh..


Janji Kayuh!!

 


No comments: