Tuesday, February 23, 2016

Orang Asli Sg Samak..

Ahad 21 Feb
Rasanya dah lama sangat tak layan perasaan dikawasan sendiri..
dah lama tak menjengok
"Orang Asli Sg Samak"

Team Stallion.. Team Maulana
dah pun tunjukkan taring masing-masing
Hari ni giliran Team Siput Turbo laa pulak..
Tepanjat jugak bila nengok ramainya rider-rider Team Siput turun padang
Kalau dulu kayuh ikut raya.. setahun 2 kali je..
Katanya tahun ni dah ada azam baru..
"Kayuh untuk kesihatan"
Nampak macam dah ramai rider-rider bersemangat nak kayuh..
apa pun... tak mahu jadi
Team yang tercorot
Jom layan..

Lan.. ko jangan laju sangat.. tunggu aku tau!.



Tuan pengerusi buat inspection...  
Takut-takut ada pasang TURBO



Waa Miezy... ko pun tak tahan ke.. 
datang all the way dari Wangsa Maju..



Assamammualaikum.. saya Izan 
Saya nak ikut layan perasaan & jadi ahli boleh tak?!..



Laa ayah suruh bawa roti je...
yang ko bawa Roti Canai.. Nasi Lemak..
Tea Tarik siap ikat tepi..
wat berat je..



... Kuala Lumput... senyuman mu.. di pagi ini..




Tepi..tepi.. mai dah.. mai dah!!..



Punya laa semangat nak kayuh, hari ni..
Aku pakai Jc warna merah!!..
Sependa pun warna merah..



...wow ramainya rider Team Siput!!..




Hairil.. tahun ni kita lawan.. tetap lawan...
Hari ni pun ada lagi yang tak sempat nak turun padang..



Yaaaaaaa.... STRANGE!



Tuan pengerusi sendiri yang bagi taklimat kayuhan hari ni..
"Ok.. hari ni kita kayuh santai-santai je"



Eemm santai laa pulak.. ingatkan nak race!!..




Pak cik ikut je saya.. 
Saya boleh jaga pak cik..



Oi..  lajunya dorang!



Khai!!!... tungguuuuu...



selfy duluuuu...




Pak Cik Mad..!
Asyik gambar saya je.. malu lah!!..



Laaa... Wan! ko Team Siput ke...
Aku ingatkan ko Team Maulana....
Adusss... 




Cepat Hj Salim... kita bergambo dulu...




Yaaaaa.... STRANGE!



Nanti... nanti... aku pun nak jugak!!..



Ok... tarik nafas... simpan perut!!..
1..2...3..



Jai... nasib baik ko turun ari ni...
ada gak wakil Team Maulana..
Kik kik kik



Waa Hj Khairi.. hari ni kayuh tegak je...
mentang-mentang ramai Team Siput!!..




Hj Rusli!.. mana BOSS Maulana..
asyik kerahkan orang kayuh je.. 
bila kita boleh kayuh sengan dia...




Ok.. dah kompom Izan ahli baru..
Sambil kayuh dia daftar..  pergh!! dasyat!




Shah!.. ko jangan lah menghilangkan diri lagi..
Tahun ni Team Siput nak jadi Champion.. 
tak mahu macam tahun lepas... nyaris-nyaris corot!!




Ok... sapa yang takda angkat tangan!!..



PRO!.. hang tulong tunjuk sikit..
Aku seriau nak layan downhill.. 



Macam gini Hj Salim... 
Kan PRO dah ajar Team Siput..



CD.. tahun ni dilantik secara paksa..
Jadi jurulatih Junior rider Team Siput 




... Eh!.. ada rider lah!!..



Assalammualaikum.. saya Hj Salim..



Bergambo dulu dengan rider Kuang



Ok.. let's Gooooo...



Wah!.. dasyat jugak anak aku.. 



Cepat... nanti Lemping habis..
tinggal karipap je..



Tunggu laa Shah.. lajunya




Tengah syok layan.. handle Hairi patah laa pulak..




Hang ok?!!..
Handle patah takpa.. jangan rider patah!!. Haru!!..



Ok.. kita modified... sambung dengan kayu getah je.. 



Wah.. banyak masa rehat ni...
boleh tahlil kita ni..




Hangpa nak kayu getah ka?!!
Nin dia aku bawak dengan pokok-pokoknya sekali..




Laa nak pakai sikit je lah.. 
... emmm boleh gak lah!!




Daun getah hang tak bak pakai ka?!!..




... bagi laa pakcik sikit.. pakcik pun lapar gak!!
Jauh lagi ni nak sampai Lempeng!!..




... dari mula aku kenal StrangeMTB ni... sampai sekarang..
Happy aje dorang ni.. 
Tak kira lah.. ada yang jatuh berguling-guling ke..
yang pancit tengah jalan ke..
susah ke.. senang ke..
Happy je.. 
STRANGE!




Kah..kah..kah..
Kik.. kik.. kik.. 
...  apa yang penting.. kerjaa sama!..
kik.. kik.. kik..





Nin dia.. handle kayu getah...
model 2016.. hak terbaru..




Oooo pocot!!




Best jugak basikal abang ni..




Nampak cantik jugak, handle kayu getah..
boleh tukar handle laa lepas ni..



Tepi.. tepi.. brek angin tak makan..




Cantik lagi sikal aku ni..




Best betul layan Off road hari ni..




Op..op..op..
 LONGKANG!!..




Ha!!..
 LONGKANG!




Lompat je Nan!!..




Bukan takleh.. sayang sikal baru... 
kik.. kik.. kik..



kik.. kik.. kik.. 
aku pun sayang gak..




Oi!!.. tolong tarik..
aku takleh keluar ni..



Ok Azmi.. ko kena lalu kat sini...
Ring.. ring.. ring...




Hallo!.. laa ko ni.. 
tak nampak ke aku tengah nak layan trail ni..
gangguan betul lah!..




Ok... jangan lupa..
doa kena lebih sikit.. brek jangan usik!.



Kami bukan tak nak ikut kat situ..
Nak temankan anak Hairil ni ha..




Eh.. eh.. eh..



Rafi!!.. hang nak ikut mana pulak ni..




Terjun je dengan sikal-sikal sekali..




atau sambil lari sambil jinjing!!



Mancing best ni..



Maaaaak!!.. oi!.. panasnya..
Boleh terbakar hati kalau cam ni..



Laaa lempeng dah habis..
ni... konya pasal laa ni.. banyak naw rehat!!




Saya tak makan Lempeng.. 
saya Nasi Lemak dah ok dah!..




Kak.. saya nak Nasi Lemak.. 
Emm.. Nasi taknak
Sambal pun taknak
Timun je..




Aku tak sangka laa pulak 
hari ni aku boleh je ikut ko, CD..
Ke.. ko yang dah pancit.. dah lama rehat!



Hari ni Team Siput Mengaum...
kalau kayuhan luar kawasan...
kompom lead..




Janji Kayuh!!..


No comments: