Friday, January 25, 2013

Bawalah daku pergi


Salam, saya Miezan, dari Taman Garing baru nak belajar kayuh!
Saya nak joint StrangeMTB boleh ke?!


TQ pakcik Azli!.. Saya bukan taknak ikut kayuh...
Abah ajak kayuh, mama ajak breakfast!
Dah tentulah saya pilih breakfast, 
Kayuh penat, breakfast kenyang!


Eh.. dulu muat-muat aje helmet ni. Kenapa rasa kecik pulak ni?!


Mu doksoh risa.. palo dok beto sumuo ni...


Kalau Tok Batin tak ikut, camno kita nak masuk hutan?!!


Giar depan belah mana?!! lupa. dah lama sangat tak kayuh!!


Pagi ni. 
CD dilantik jadi leader


Ok CD. Bawalah daku pergi...
Bawalah daku pergi kayuh, bukan karaoke!


Alhamdulillah. Terima Kasih semua. Hari ni saya terima amanah sebagai leader..
dan hari ni juga ada 22 rider yang bertanya bawalah daku pergi ke mana?!


Tak kisah lah kemana. Janji bawalah daku pergi berkayuh!


Sebelum saya bawa tuan-tuan kayuh Sungai Samak tahap Adventure 
Kita minta Hj Salim membaca doa kesejahteraan dan keselamatan kita bersama.


 Mana dorang ni?!! kayuh santai-santai pun tinggal!



Laa laki aku rupanya..


CD, tahap adventure tu yang macam mana?!!



Alaa advance tu... ringan sama dikayuh, berat sama di tolak...


Kejap aku nak ambil gambar dulu. Aku bangga lah!
Tahun ni ramai rider-rider melebihi 50 tahun ikut kayuh!


Kenapa ni... rasa tak sedap aje nak kayuh..
Baru tanya-tanya basikal lain dah macam-macam bunyi keluar.
Meragam laa ni!



Lautan lagi aku harungi, inikan pula anak sungai!



Basikal ke... ridernya yang berat?!


Peh! 39er selamba rock aje!



Rosli... hang jangan tak lepas pulak anak sungai ni...
Buat malu Lynskey.. masak kena kutuk nanti!!



Rider... rider...


Jangan berhenti tengah jalan... berhenti tengah hutan....!


BOSS, basikal ko ringan sangat. Kalau masuk sungai, terapung...



Kalau anak sungai macam ni, pejam mata aje...


Pejam mata?!
Sat lagi tungging masuk sungai, hampa pakat-pakat kutuk aku...



Hari ni nak ikut swiper. mesti banyak gambar!



Jom.. terus...



Ni kat mana, ni?!!  lain macam aje tempat ni. Macam nak kena mendaki aje!!



Ok, kita regroup dulu sebelum teruskan kayuhan..



Ok Jom..



Jom kemana?!!



Ikut aje Razak Striking tu, dia tahu jalan!



Day! yinga sycling.. mountan.. opan yerea da! 
God must be crazy daa!



Tunggu!!!



Woi!! kat bawah ni ada jalan rata, nak naik bukit buat apa?!!



Dah namanya Mountain Bike, naik mountain laa. Jom!



Kalau dulu, saya selamba rock aje ni..



Jom. Kalau tak main..




Voo laa mak... bestnya kat atas ni...
Verry vootiful!



Razak kenapa?!! nak tukar nama ke..
Dah elok-elok Razak Striking, karang jadi Razak....



Kalau ada up, mesti ada down hill!



Eh tu rumah aku tu...



Ya lah! tu rumah aku...



Menyesai bawak botoi kecik, tak cukup!


Aku pun nak ikut swiper, banyak gambar...



Kalau orang rumah aku tengok ni... bangga gamaknya dia!



Kalau orang rumah aku tengok ni... mengalir air mata...



Kalau orang rumah aku tengok ni... mahu disoroknya Quick Re-list !



Kalau orang rumah aku tengok ni... mesti dia teringat kisah dulu-dulu.



Kalau orang rumah aku tengok ni... mahu dia suruh jual basikal, beli yang baru. 



Tunggu...



Ambil angin kejap!



Kita ikut laluan orang asli terus ke Sungai Samak..



Slow...slow..
Nak ambil gambar otai-otai..



Razak, hang pilih kasih. Tak kan otai saja...



Kata nak ikut laluan orang asli, kenapa berhenti kat sini?!



Kejap! Ada permintaan nak bergambar dengan kepala keretapi...



Yaaaaaaah!



Bukannya macam budak-budak.
Teringatkan zaman budak-budak!



Jangan tengok, malu!



Tunggu...



Cuaca cukup menarik, memang sesuai untuk bersukan




Ok, dah nak masuk hutan!


Hari Ahad, nak kayuh kat mana?!



Jom layan Fraser.. hari Ahad!


Laa yang ni pun belum habis lagi, dah rancang kayuh hari Ahad pulak!



Saya ON saja..



Sabar kengkawan tunggu Syawal kejap. 
Lampu Ultraman dah berkelip


Senang aje ubatnya tu Syawal...
Jom kayuh KKB-Raub-KKB. kena dua kali... 
Power lah! 



Tepi...tepi... tak nampak!!




Ni jalan ke... baru nak buat jalan?!



Kalau suruh belakun... bila-bila masa aje?!!
Saja nak tunjuk kat Lt Kol Sabri.
Semenjak Lt Kol Sabri pindah opis kat Butterworth sunyi. Takde saingan!


Akhirnya sampai juga Chendol Bus Stop Kg Kenanga. Lega!


Ya.. mari.. mari.. mari..
Beli satu, dapat satu.
Kalau buat sendiri, FREE!



Bang! saya nak dua!



Tak puas layan hutan. Layan kemah senget pun jadilah!



Peh! Mee Kari Bus Stop Kg Kenanga...





Saat yang ditunggu-tunggu, setelah penat berkayuh.
Ni lah habuannya!




Azmi, kalau aku tambah satu lagi Mee Sup,
Ko rasa dorang perasan tak?!


Syawal jangan disia-siakan usia muda, kayuh...
aku ni dah 54 tahun, kalau muda macam ko... PEH!
Rider lain ko jangan risau. Lt Kol Sabri sorang aje cukuplah
Yang lain tu kacang aje!!


Gambar-gambar yang lain klik




No comments: