Friday, July 29, 2011

3X10 Race Day..

Ceritanya bermula macam ni...

Nak ucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada KING,
yang mengangkut kemah, tong air dll ketapak permulaan.
Thank You!!.. pee weet


KING.. mengantuk, langar pantang ke?!!


Nak makan ke... tak?!!


Kita makan aje... track pendek aje!!


Amboi PRO!! angkat sorang aje.. macam nak tunjuk POWER aje!!


Laa malam tadi hang tak ambil borang!!
Nasib bail aku print lebih!!


Dorang belum tahu lagi, sapa Azmi yang sebenar!!.. Tunggu!!


Basikal baru bang!!


Sidi!! ambil ni, spray kat lutut. Laju!!


Dah pukui lapan.. mana kontijen lain?!


Pertukaran rider disaat-saat akhir, taktik yang dipertaruhkan.



Breefing!!


Saya jadi Marshall aje hari ni, kena balik awal..


Baru tukar rantai malam tadi...
Rasa laju la pulak!!


Wan tak tersenarai dalam kontijen Tun Teja, Bantu jadi Marshall 1st post.
Thank You Wan!!


Zahrarin masih percayakan kuda lamanya..
Kuat Iman, tak mudah diracun!!


Hoi!!! ada nampak kasut aku sebelah lagi!!?


Jafni.. antara rider yang bermasaalah. JANTUNG.
Dapat pelepasan Doctor disaat-saat akhir.


Antara penyambut rider-rider.
Ambil gambar dan tepuk tangan.. bagi semangat kat semua rider.


Laa mula kat sini ka!!.. awat dekat sangat...


Baby,  rider pertaruhan Tun Teja.


Kalau mula kat sini, misti ada apa-apa ni..


Rawang Perdana Team C dengan Jc Oren,
Janji sama warna..


Setelah prestasi di Sungai Samak minggu lepas..
Ismail diberi kepercayaan penuh oleh
 ketua Kontijen Tun Teja.


Panjang datang dengan basikal lama..
Frame Gaint saiz 26 belum sampai lagi..


Depa ni nak bakar lemang ke!! nak Race!!?


Ramai jugak..


Mana rider-rider yang lain!!


Pertukaran susunan rider disaat-saat akhir..


Mi!.. mana rider kita yang lain?..
Tak kena gaya, kena DQ kita ni...


Abah, misti menang!! OK.. janji!!


Jangan bagi Nasrul tengok nama rider-rider kita!!


Ada yang menunjukkan kesunguhan..
KING sanggup beli Jc baru untuk Team A Rawang Perdana
Nampak BERSIH.. aje!


Penyokong yang datang dengan pelbagai kenderaan..


Persiapan di saat-saat akhir..


Tak sempat nak breakfast.. pisang pun jadilah!!


Zul terpaksa call tiga suku Tun Perak, untuk dapatkan rider ketiga
supaya tidak DQ


Tahniah Nasrul, dapat cahaya mata baru..
Sempat nak race lagi ke?!!


Cepatlah START.. yang lambat tu DQ aje..


Nik Imran, rider pertama Team A Rawang perdana.


Takde lah kerja lain... ambil gambar aje...
bila nak kayuh!!

Kami akan pastikan piala pusingan 3X10
milik Tun Teja..


Semua 1st rider team, diminta parking kat depan saya!!


OK semua Team diminta pasang nombor plate masing-masing..


Ok.. kita poco-poco dulu...


Cepat Zul.. dah nak mula ni..!


Mana boleh tiga-tiga start sekali!!


Belum apa-apa marshall dah tergolek..


OK..Rawang Perdana!!..



Mana rider-rider POWER Rawang Perdana?!!




And... MULA!!


Hoi!! basikal aku mana?!!


Go.. go.. go..


Nasha macam bagi chan aje!!


Cepat Kamal... kita himpit Tun Teja ni..


Lajunya dorang..!


Punyalah kelang-kabut nak race, sampai lupa nak lock roda belakang!!


Panic punya pasal... giar pun salah!!


Kayuh sorang-sorang, ni yang tak best ni...


Bila pulak ada track angkat basikal ni...


Haaa ni baru MTB. Kah..kah.. kah..


Semalam traning.. takde pun dorang kata ikut track ni!!


Yang ni aku tak tahan...


Nasha.. tunggu.. kami tak tahu jalan!!


Dah lama tak menolak basikal.. @$#@$@$%^&*


Semalam tranung senafas aje bukit ni..
Hari  ni tak cukup nafas..!!


Tak boleh buat apa-apa, tunggu aje lah!!


KING!, jangan laju sangat!!
Aku dah upah orang.. tahan engkau kat downhill..


Ok Mahmud, aku harapkan Team A Tun Teja menang!!
Kalau kalah.. siap engkau orang!!


Aku Team mana?!!


Buka lah seluar ni.. berat!


Nak worm up dulu... karang senang!


Mahmud.. kalau rasa-rasa nak kalah..
engkau tarik aje KING.. biar dia tergolek..


Ni bukanya tak sabar.. ni gelojoh..
Rider kedua belum kayuh, rider ketiga dah siap!!


Tak tahu macam mana nak buat ayat..
Rasanya masa ni semua berdebar-debar menanti rider-rider sampai..


Tiba-tiba Nasha dengan Baby muncul...
Jauh meningalkan rider-rider lain..


Macam nak gugur jantung KING tengok Nasha tinggalkan jauh rider-rider lain..


Hang tak usah dok risau Botak!!
Hang kayuh santai pun kita misti menang...


Jangan kalut!! depa jauh lagi.. belakang bukit nu!!


Ya huuu 1st..


Ok!! 2nd


Laa bila pulak ada track tolak basikal niii...!


Eh kenapa ni.. bateri habis,..


Mak oi! tiba-tiba aje tak larat ni...


Cepat Zahrin...


Shawal!! ambil nombor plate ni.. aku dah tak larat!!


Shawal! tunggu aku kat atas.. kita kena tea tarik dulu!
Tun Teja dengan Tun Perak kan jiran!!


Cepat sikit Shawal!! aku dah tak sabar nak kayuh ni!!


Cabut...


Sorry bang!!  lambat sikit.. ada orang jual durian.. singgah kejap!!


Takpe.. takpe.. biar aku pasang sendiri.. engkau gi minum!!


Cabut...


Kena laju.. sementara team Rawang Perdana belum sampai..


Apalah dorang ni!! lain kali kalau nak tolak basikal..
buat kat Fun Fair aje lah!!


Alamak!! rapatnya KING dengan Razak!!


Cepat Hilmy.. kita masih ada harapan..


Nasib baik semalam dah traning..


Siapkan basikal.. betulkan gear dulu.. sebelum rider aku sampai!!


KING!! tayar pancit tu...


Nasib baik basikal ringan...


Mana pulak perginya kunci basikal aku.. tadi ada!


PRO.. tolong PRO. Dah tak larat. Sampai kat sini aje lah...


PRO.. seluar hang terlonde tu...


Awaik kaki aku tiba-tiba aje ketaq..


Aku jalan dulu Shah!!


 
Selamat tinggal!!!


Sorrylah lambat sikit..
Hari macam kurang upayalah!!


Itu lah hang.. semalam lagi aku dah pesan..
JANGAN LANGAR PANTANG!!
Hang pi langar jugak.. kan dah habis bateri!!


... lutut aku ni, rasa macam nak terbakar!!


Hilang akai betui.. ada ka depa suruh aku kejar PRO!!
Nak mampueh!!


Laa bab pikui basikai belum belajar lagi...
Baru nak tanya PRO.. depa suruh potong PRO pulak...


Cepat.. jangan salah team pulak..


Nik!! hang team aku ka?!!


Pintai sikit dah lah.. janji tak tak hilang!!


Jai.. aku jalan dulu... by..


Kat sinilah rasa macam nak pecah dada, semalam!!


Cepat Jai...


Bukan aku yang lambat!! Panjang tu haa..
 Slow sangat..

Tak pasal-pasal aku kena kejar NIK!!


Tunggu Nik!!



Wajah-wajah CERIA..
Tak faham.. 5km aje.. letih macam 50km..



Jangan laju sangat Bang!! nanti orang tahu abang pakai daun ketum!!


Main kasar dorang ni... siap sorokan kunci basikal aku pulak!!




Kalau sapa potong abah saya saya lastik!!


Team A Rawang Perdana sabar menanti ketibaan KING


Balik ni, nak suruh abah beli basikal..



Engkau jangan lebih sangat straching!! takut tak larat panjat bukit..


Mana Nik Ni... pi mandi air terjun kut!!


Amzar!! tunggu pakcik nanti.. jangan laju sangat!!


Mula-mula engkau kayuh... lepas tu kayuh lagi..
lepas tu kayuhhh.. aje..



Ada harapan Bang!!.. tekan all the way..


Makan aja Makjun Kacip Fatimah ni...
misti POWER!!


Esok MC


Bila pulak KING sampai kat belakang aku ni...


Jalan paling mudah!! TOLAK...


Hangpa kalut ni.. nak pi mana?!!
Tunggulah aku.. bateri dah kurang ni...



Jaii... Tungguuu..


Pandai lah hang!! mula-mula tadi hang tinggalkan aku..


Penantian itu, satu penyeksaan.


Menunggu ketibaan rider masing-masing..


Tangkap Zul.. ikat kat pokok getah..
Ada ka dia jalan last... mampus lah aku!!..


Ketibaan rider kedua...
perubahan yang memeranjatkan..
Botak No1.. King No 2..


Satu lagi perancangan  KING..
buka nombor plate siap-siap.


Ok Amzar... GO..GO..GO..


Seranggg....


Laa ni salah race ni..


Sikit lagi bang!!


Hang tepilah sikit.. Sat lagi PRO sampai..


Mana Jai ni....


Siap bang.. PRO dah sampai..



I go ya!, By!!!


PRO pun berjaya potong ramai rider-rider slow..


Abah cepat abah.. cepat..


Basikal pancit.. tukar basikal..
cepat..cepat..


Jalan terus bang!! Jangan pandang belakang!!


Tolong tolak... tak larat!!


Aku dah kata dah.. jangan langgar pantang!!
Dia nak jugak...


Mana ada!!


Kalau dah naik busut.. mana larat naik bukit!!


Dari 1st depan.. jadi 1st belakang...
Panajat busut punya pasal..


Cepat Akmal.. kalau tak dapat potong Abang Norizan..
Siap engkau..


Kurang asam betul... nampak ajr dekat..
penat gila..!


PRO!! kenapa aku nampak bintang siang-siang hari ni?!!


Cara baru nak minum air!!
curah aje atas kepala!!


Cepat Bahri.. kita tak last.. dapat bantu point pun cukuplah!!


Pelahan-pelahan pakcik.. last pun takpe.. saya tak marah!!



Nak pergi mana.. laju sangat tu?


Rasa-rasa kita dapat nombor berapa?

Engkau tolak ke... tarik?!!







kalau satu km aje lagi... aku pitam tengah jalan!!


Nampak aje macam race.. depa dah pakat dah.. belakun aje!!



Cepat Nik!!


Tolong tolak!!


Tak pernah aku rasa penat macam ni..

Lupa pakai bengkung!! terbarai lah!!

Aku tengok engkau relex aje.. tak penat ke!!?


Rafi tayar pancit.. Amzar 1st.


Amzar.. tunggu kejap.. kita tukar basikal, nak!!


Tadi gelakkan orang.. sekaran ni.. padan muka aku!!




Fu yoo Ismail.. macam arnab. Main lompat-lompat aje..


Baru 300 meter.. air dah habis sebotol..



Waa basilak ringan ke?!!


Waa basikal baru ke?!!


Takde saingan.. semuanya tayar pancit..


Penantian..



Akhirnya.. Zul sampai.. tersenyum riang..
macam takde orang nak race aje!!


Yes.. Team A Gabungan Tun Teja Menang!!



Sorrylah marshall kena balik dulu.. banyak hal!


Asyik tunduk aje.. tahu-tahu dah sampai!!



Cepat abah!!!



Minum dulu..



Nampak Rafi tak!?


Kenapa engkau ni.. dah takleh cakap ke?!!


Amzar, tayar pancit.. terpaksa tukar basikal..


Takpe Amzar!! lain kali cuba lagi..



Nasib baik turun bukit tak jatuh..!!


Amzar.. kecewa yang teramat sangat!!
membisu seribu bahasa..


Semalam kayuh tak penat pun...
Hari ni... habis air bateri..



Engkau gi mana Rafi...
Nasha tunggu sampai hijau biji mata!!



Jom layan sekali lagi..


KING semakin yakin trofi milik Rawang Perdana!!



Ismail nak buat bantahan.. bukit tak cukup tinggi..


Rosli.. the only rider yang muntah hijau!!


Hari ni jadi penyapu aje!!


Cik Mat.. kira elok-elok!!


Acara seterusnya... race tukar tube..



1.. 2... 3


Tukar tube belakang ke.. depan?!!



PRO.. sambil lelep mata aje..


Nak menebus kemaluan... sambil menonggeng!!
Jangan pitam sudah!!


Cepat... kita takleh kalah!!
kalau kalah dorang tak bagi balik Tun Teja..



PRO.. hang tunggu aku..


Rafi.. engkau bawak tiub bocor... buat apa!!


Tempat pertama, Sidi. Tun Teja.


Tempat kedua, Rosli. Rawang Perdana.



Tempat ketiga, PRO. Rawang Perdana.



Aku sebenarnya nak masuk.. tapi aku tak pernah tukar tube.. camno?!!


Acara Team
Tempat ke tiga.. Team A, Tun Teja..
Nasha, Mahmud dan Akmal. PRO bagi hadiah.


Tempat ke dua.. Team B, Rawang Perdana..
Kamal, Norlidzan dan PRO. Ismail bagi hadiah.
Kamal gantikan Nasrul.. balik tengok baby baru..



Laa Panjang!! tak siap-siap lagi... orang dah bagi hadiahlah..


Tempat pertama.. Team A, Gabungan Tun Perak..
Azmi, Razak dan Zul. PRO bagi hadiah.


Saya nak ucapkan berbanyak terima kasih kat Bendahari dan Nik.
dalam masa tak sampai 24jam dapat mengadakan trofi.. atau piala pusingan.



Semua hadiah.. termasuk Piala Pusingan
disediakan oleh Bendahari dan Nik.
Mengambil kira konsep 3X10 Race Antara Kampung.


Juara Race Antara Kampung....
Kontijen Rawang perdana...


Ketua kontijen Rawang Perdana.. Rosli.


Juara 3X10 Race Antara Kampung, Rawang Perdana.
26 Mata


Naib juara, Tun Teja.
18 Mata


Tempat ke tiga, Gabungan Tun Perak.
10 Mata


Panjang!! tak siap lagi ni!!..


Gambar kenangan 3X10 Race Antara Kampung.
ramai yang terpaksa balik dulu.. ada acara lain.


Yeeeeeaaaaa jumpa lagi tahun depan..


Terpaksa minta bantuan Nik, kalau tak.. Rafi balik jalan kaki!!


Sorry lah Nasha!!
Mana aku tahu..
Jangan panjat busut, kalau nak panjat bukit!!
Lain kali terus terang aje lah!!


Mahmud.. dorang angin dengan kita ke?!!
Nampak gaya.. tahun depan kena masuk Gabungan Tun Perak lah!!


Hang nak pi makan dulu ka!!
Aku takde selera..


Aku nak beli rumah kat Rawang Perdana lah..
Aku dengar rumah kat sini LAJU!!


KING, orang pertama sampai. Orang yang last balik!!


Untung kita masuk team KING, dapat Jc.


Aku tak puas hati..
tak puas hati..
tak puas HATI!!!!


Saya nak ucapkan Tahniah kepada semua peserta.
Berjaya memeriahkan
Race Antara Kampung tahun ini..
Kerjasama rider-rider sungguh membangakan
Kekurangan tu hak kita..
Kelebihan itu hak Allah..
Selamat mengerjakan ibadah puasa... salam.




700 keping gambar akan di upload kat strangmtb FaceBook
sehari dua lagi..







No comments: