Sunday, October 30, 2011

Gelap Pandangan Ku!! - Ujian Mentol


Untuk persediaan ke Jamboree yang akan datang,
ada rider-rider yang ambil kesempatan cuti Deepavali untuk latihan terakhir..
Apa lagi.. Ujian Mentol lah...
Jarak 70km 100% road
Laluan 7E batu 16 Rawang - Mee Sup Stadium Selayang -
Ice cream Empangan Batu - Air Tebu Ulu Yam - Lontong  Antara Gapi -
Nasi Ayam Sg Choh - Ali Maju Balai.. Rawang.
PANAS!!!!! terbakar mentol!!

Waah.. dalam pada takde.. 12 rider yang sangup buat Ujian Mentol!!
Saja nak tengok.. mentol elok lagi ke..tak!!



KING!! tunggu aku ya!! aku dah lama tak kayuh!!



Masak aku hari ni... kena jadi swiper.. takpe.
Jangan kena rescue sudah!!


Ok.. kita bagi Zul Stalion jalan dulu.. berapa speed dia nak kayuh!! kita ikut aje!!
Amacam?!! ada berani?!!



Ok set jam... satu jam setengah... misti sampai Ali Maju.. OK!!



Hilang akal ke.. apa?!! dorang ni..
Anuar Manan pun takleh kayuh sejam setengah!!...


Rafi.. jom sambung kayuh cepat..
Baru sampai Selayang.. dah dekat sejam ni...



Baru setengah jalan .. ada lagi 40km lagi..


Ambil gambar dulu.. lepas ni tak datang lagi kut!!..



Ok CD.. jangan risaukan aku.. kalau aku tak larat, 
aku tumpang 4X4 balik Rawang..



Habiskan air ni dulu... kat depan ada Air Tebu..



Nasib baik ada Gear 10.. boleh aku rehat sikit..
Dah gelap mata aku dah!!..
Lampu dada Ultraman pun dah berkelip-kelip, dah nak kalah lah tu!!



Zul.. orang cakap main-main aje..
Yang engkau belasah sejam setengah, buat apa... Hilang nafas aku dibuatnya!!!
Tapi takpelah.. Hari ni dapat pengalaman baru.. UJIAN MENTOL


Bukan ramai rider yang sanggup buat kayuhan Ujian Mentol ni..
Hanya yang berani.. kuat mentol.. dan bersungguh saja yang sanggup.
Yang lain tu, mungkin Mentol tak kuat lagi kut..
Don't worry kami faham!!..


No comments: