Tuesday, June 19, 2012

Basuh Body


Assalamualaikum semua..
Saya Lt Kol Sabri, yang dulunya  Mejor Sabri
Alhamdulillah.
Saya leader kayuhan untuk hari ni.. 
kita akan mulakan kayuhan tepat 0800 hours
Saya harap akan ikut arahan. Jangan nak sengeh-sengeh aje!!
Sat lagi saya bagi PUSH UP kat semua, baru tau!!
Arahan pertama.. Jangan sesekali potong saya!!
Yang kedua... pastikan takde siapa potong saya!!
...


Ni yang aku lemah ni, dia buat stail asykar pulak..
Dia ingat kita ni kat kem, gamaknya!!


Laa leader nak gi mana, laju sangat tu!!


Tunggu lah kejap!! Leader kita sesat!!


Nik!! hang kata bukit dah rata..
Ni bukan ratakan bukit.. ni baru ratakan jalan!!




Tunggu kejap, leader kita nak minum dulu..


Dah macam Red Indian dapat kuda.. tak sedar diri...
Nak layan downhill.!!


Musim durian nanti kita boleh kayuh lagi kat sini.
Hj kata anak tuan kebun ni, lawar-lawar.



Aku baru nak layan... dah kena angkat basikal.


Mencuci begitu terok sekali?!!


Dah terpaksa.. lihatlah kekotoran yang tak nak hilang ni!! nyampah!


Mana boleh basuh bersih-bersih. Nanti bini tak caya kita gi kayuh.
Dia ingat kita gi nyembang..
Kalau mandi bersih-bersih, takpe!!


Hay!! mambang gunung.. mambang bukit..
Mambang mandi pakai kasut?!!


Leader!! kita nak ke mana ni?!!



Sesat lagi, leader kita ni. 


Tepi!!.. tepi!! bagi laluan..



Dah lah tu, S/u.. kalau nak beli baru.. beli aje. Takyah cari alasan..


Hari ni kayuh 16 km aje.. rasa macam 60 km..


Macam nak merempit aje!!


Sedap ke Nik?!! Aku nak jaga body..


Kita makan dulu.. lepas tu baru jaga body..


Nik.. Nik.. bangun Nik.. 
Aku dah cakap.. jangan hentam banyak sangat, kan dan pengsan!!




No comments: