Thursday, June 21, 2012

Lt Kol Hj Sabri - Profail Rider Minggu ini


Assalammualaikum. Saya Lt Kol Sabri..
Asai dari Kedah.. Masih bertugas dengan Angkatan Tentera Malaysia..
Tapi tak lama dah...


Mula dulu, beli gerek ni untuk anak! Laa ni anak tak kayuh, Pak yang kayuh!
Dah nak pencen baru nak kayuh, dulu tak mau!!



Saya dok ingatkan kayuh gerek ni.. boring.
Seronok GILA!!!
Baru tau umuq kita, selalu dok perasan muda aje!!




Antara yang penting bila nak kayuh gerek, ialah kengkawan.
Atau dalam bahasa rasminya CLUB. 
Kalau nak masuk club, cari yang kebanyakan ahlinya sama saiz macam kita.
Contahnya kalau saiz kita XL.. kenalah cari club yang kebanyakan ahlinya ber saiz XL.
Barulah boleh saing!!
Tapi kalau kebanyakan ahlinya saiz M. Alamatnya selalu cari CHICKEN LOOP lah kita.


Kalau nak beli gerek.. takyah beli hak baru!!
Cari hak second sudah lah!! Kalau dah betul-betul minat baru beli hak baru
Ni.. kalau bini nampak, mesti dia ANGIN
"Kalau basuh gerek... macam nak tidoq sebantai"
Sesekali cubalah mandikan bini. Banyak dapat pahala!.


Bila kita dah joint club, kenalah ikut cara depa.
Sat lagi kalau saya ikut style asykaq, jadi haru!! Kompom depa pekena kat saya.
Le ni kena belajar jadi macam depa. Depa kayuh kita kayuh.. depa minum kita minum.


Apa tunggu lagi, pilah cari gerek sebijik. Ikut depa kayuh. 
Depa tu bukanlah nak kayuh sangat. Nak seronok-seronok aje..


Kalau dulu!! takat ni selamba aje saya turun..
Le ni.. umuq dah banyak, takyah lah tunjuk handai. Penyakit jangan di cari.
Sat lagi gerek elok.. rider patah tiga.


Laa tunggu apa lagi tu..
Jom lah kayuh!!!

No comments: