Friday, April 26, 2013

Dah tak sabar...

20.4.2013 Jamboree Putrajaya
Dah tekleh tahan, rider-rider dah tanya, gambar kenapa tak upload.
Sebenarnya tunggu gambar-gambar dari Shamsi..
Gambar aksi masa dalam track.. sampai sekarang tak dapat!
Dah tak sabar... lambat sangat.
Jalan yang ni dulu lah..
Tak sabar nak tengok Jc baru beraksi..

Punyalah tak sabar, hari jumaat mlm dapat,
terus serahkan kepada rider-rider yang ambil bahagian Jamboree Putrajaya
dan rider-rider yang lain akan diserahkan kemudian..


Aku pakai Jc dari malam tadi, takut terlupa bawa.
Maklumlah benda baru... siap bawa tidur..



Jc baru... gaya baru... senyum pun baru...



Macam pernah dengar team ni... Team mana bang?!!



Laa tak berat kee bawa benda ni?!!



Jc baru ni... rasa macam laju je!..



Saya sebenarnya nak masuk veteran, tapi tak cukup umur!! 



Alamak, men open ke?!!.. 
Sakit perut la..


Takde baca doa ke?!!



Rosli, jangan laju sangat... tunggu aku!



Kegarisan... sedia...


Jc baru punya pasai... race pun race lah...



Haji pernah masuk race?!!



Wakil junior,  pancit laa pulak!



Peh!! cantik!!



Pakcik... saya tayar pancit..
jangan pakcik yang pancit sudah!!




Wah ni dah macam international race.. siap pakai transponder..




Cepat BOSS, kita ambil gambar kat sini..



Aku dah kira satu lap, transponder aku dah bunyi..



Laa Hasnon.. dorang dah jalan...



Sabar Haji.. yang tu men open. Kita ni veteran OPEN..



Abang tak menyesal ke nanti?!!





Bro!.. gua tumpang kat belakang, cilok angai!



Panas!!!.....





Kena timbang basikal dulu ke?!!



Laa.. pakcik.. Jc ni zip kut depan, bukan kut belakang!!..



Hallo Tuan. Cantik laa Jc ni..
Depa buat untuk kita.. tak nampak perut! Nampak macam saiz M aje!!



Hang mai aje kat sini... misti jumpa kita...
Hang nampak merah selungguk tu kita laa...



Peh!! team bola 



Aku dah lama kayau... sekarang walik StrangeMTB..



BOSS! kita nak mula kul berapa?.. 
Aku dah lapaq ni..




Sorang aje!!.. tak boring ke?!!




Tak kesah lah korang nak kayuh berapa lap!  Asalkan lebih dari Nik!
Kalau kurang... baik tukar nama aje... masak!!..



Dah laa tu... banyak sangat lap, nanti orang kata menunjuk pulak...



CD.... Aum!
Kik.. kik.. kik..



Nak berhenti ke... nak kayuh..!



Adoi......



Tayar pancit laa pulak... bahana tubeless




Saya nasihatkan Haji.. bersabar aje lah..
Jangan ikut nafsu... ikut perasaan!



Nanti sat... aku nak cita kat hangpa...
Peh, PENAT GILA!



Hangpa jangan buat pasai.. track ganas.. 
Mula-mula...




Kalau macam ni... kena buat ramuan baru!!..



Takyah lah dengar Rosli ni sembang aje.. nak takutkan kita..




Mahmud, kalu mu nok tera 29er, tera lah!!




Zul, hang nampak dak brother tu tunggin?!!
Ni dia... masuk semak...



Lain macam aje aku dengaq cita hang, hari ni.
Selalunya hang diam aje... boleh caya ka?!!



Nah Mahmud. Kita bawa bekal.



Laa tak laa susah sangat.. turun bukit tu aja...
Down into left turn into ha-pin right terus climb, itu aje..



Hang sembang senang aje... aku nak tunggen kat situ laa!



Lapaq!!



Haji jangan dengar sangat cita Rosli tu... dia sembang aje!!



OK kita kena habiskan semua lap...
Dorang tu kalau setakat 2 lap, bail masuk veteran aje..




Amboi... makan angin..



Mahmud, kena tune betul-betul.. Nasir dah senyum aje tu!



Ok, tahniah Nasrul.. habis 3 lap!




Kalau tak dapat sayur BOSS satu hal.
Asal jangan sampai kena sayur dengan Harimau.
Mengaum dia nanti!!



Yam.. yam.. yam.. lantak hangpa lah..
janji aku makan dulu, lapaq!



Jom wormup dulu..


Nak wormup apa.. dah very worm. 
dah kul 12 tengahari..



Hallo... anybody home?!!




Brand sama.. saiz tak sama!




Ambil gambar dulu..



Nasir... ko dah janji tak sayur aku!



Laa sedap pulak nampak Nasi berani ni...
Tak jadi kayuh lah... baik makan!



Sempat juga Afandi ajak kayuh Fun Rider..






Kenapa berdebar-debar aje ni...










Jangan depa makan nasi berani aku sudah!
Aku lapaq ni!!



Kita makan dulu...
Biar depa kayuh pulak....



Strange amalan. 
Lepas makan menyarap!!..



Lambatnya dorang..



Hoi... berhenti makan dulu... sat lagi hang menyesai!!



Ya.. mai.. mai.. mai.. 
Nasi ada.. epal ada ayaq ada.. 
mai berhenti dulu!!



Takyah berhenti... nganga mulut aje, saya suapkan!..



Singgah dulu bang.. dalam ni ada air-cond!



Saya rasa abang ni lapar. Baik abang gi makan dulu, pastu sambung kayuh!!



Hoi... Nasi aku hangpa dah pulun ka?!!..



Dah laa tu. Aku baru satu lap depa dah dua..
Sat lagi lama pula depa tunggu!!




Laa rugi aje.. bayar sama Rm 50.
Dorang dapat 3 lap. kenapa veteran 2 lap aje...  RUGI!!



Laa kejap aje.. rugi bayar Rm 50..



Kalah dengan 29er... menang dengan Harimau!!



Nasib baik 2 lap!!



Awaiq hangpa lambat!!




Nik, hang kayuh tak?!! dah makan!!






Cepat panggil Haji... kawan kita ni penat histiria.. (Terlampau Penat)



Shamsi pun ada.. ambil gambar aje, tak kayuh!



Saya nok lari dari Harimau, dok seder doh sayur Mahmud & CD..





Ni kemah kita ke?!!



Rugi.. bayar mahal, kayuh 2 lap aje!!




Sejuk... duk dalam ambulan!



Men Open Vs Veteran 



Perut dah kenyang... jom sambung kayuh!



Tunggu....



OK .. dah!



Jamboree Putrajaya... Peh BEST!!
Cuma tempat solat takde. Kalau ada... TERBAIK!!
Kepada penganjur-penganjur.. harap dapat sediakan tempat solat.
Kesian kat rider-rider yang nak solat.
Setakat hari ni event yang selesai sebelum Solat Zuhur,
event yang dikendalikan oleh non muslim.
Yang lain selalunya pukul 3-4 baru habis.. 
Harap penganjur-penganjur dapat utamakan perkara ini.
TQ




Janji Kayuh!








No comments: