Tuesday, June 11, 2013

Lawatan rasami Track 3 X 10

Akhirnya... dapat jua senarai nama rider 2013.
Dah boleh buat 3 X 10 Race Antara Kampung
maka kena racce lah track yg dah lama tak dilalui..

Nasib baik laa kito hari ni, buke sene nok kayo denge Tuwe Pengerusi
Selalu tu kalu dia kayo, dah tentu lebih 200 km. 
Kawe tok tahe punggung! Kerah kematu!!


Jangan risau Pengerusi... basikal aje yang bertukar ganti... ridernya masih sama lagi..



Saya baru 1st time pakai Jc.. rasa macam nak laju aje..
Tambah semangat, sebeb tak nampak perut!!



Yaa laa cuba lepaskan aje.. selambak laa turunnya nanti..



Waa sang Harimau tukar basikal baru ke.. tukar body baru..



Ingatkan tak ramai sebab hari sabtu.. boleh tahan juga!
Bukan taknak buat kayuh hari Ahad. Hari Ahad adalah hari akhir cuti sekolah.
Ramai yang nak hantar anak-anak balik asrama.. kenduri kahwin last minit.. dll.



Salam.. Saya Amir.. Amir Serawak, bukan anak siput serawak ya!
Dah lama saya kenal tuan-tuan dan dah lama saya berhajat nak ikut tuan-tuan kayuh...
Akhirnya tercapai jua. Boleh ke saya ikut kayuh.
Nanti saya boleh story kat kengkawan kat Bintulu, Serawak.



Mai mana pulak ni... semua orang pun dia kenai!!.. Ni yang aku seram...



Terperanjat badak juga dibuatnya. Camno Amir Serawak boleh kenal semua rider StrangeMTB.
Rupanya dia dah lama layan blog StrangeMTB dan ada rumah kat Rawang,
Sekarang masih bertugas kat Bintulu Serawak. Tak lama lagi nak jadi rider StrangeMTB.



Siap ko Mahmud... kalau ko pakai 29er... aku pakai 27suku..
Baru boleh rentab.. kah..kah..kah..



Jangan tenung lama sangat.. ni wheel set 27suku baru nak cuba hari ni..



27suku ni.. tak berapa nak betul.. kat sini mana ada jalan.. 
Kita tak pernah jalan kat sini..



Udah-udah la tu BOSS... 
kita nak cari track basikal, bukan nak cari track jungle tracking!!



Ya terkela... poring grle!! adey cit!



HA! nak downhill kat sini.. Hari tu Cd dah patah..
Ni karang kita pulak. Nanti takut tukar nama, jadi PatahMTB...



Dah la tu... jom la ikut jalan lama. Kita pun orang lama!!



Track yang lama pun tak larat nak layan... 
ada hati nak tambah cabaran... adoiii sakit pinggang bang oi!!



Batu ni tajam rupanya... bocor tayar aku!!



Mu nak gi mano Amir... kayuh laju sangak!
Ni kan lawate.. buke nok rahe!..



Hari ni kita traning tolak... 



OK kengkawan, sapa ada tube 27suku.. 
Pinjam!



Mana ada! ko sorang aje yang pakai tayar 27suku. kita semua pakai 26...
Apa lagi kengkawan.. jom kayuh, tunggu pun takleh tolong!!.. JOM!!..



Eh..Eh.. janagan laa oi!! tunggu laa.. tolong laa.. aku tak tahu nak wat camno ni...
Kang aku nangis kang!!.. Tunggu laa.. kan kita kawan!..



Pandai pulak merayu... tepi sikit aku nak jampi!!



Nasib baik 27suku... boleh pakai tube 26
 Nasib baik juga ada PRO, banyak ilmu. 
Kalau tak... BOSS kena nolak basikal laa..



Tu laa ko, ambil consultant cap ayam.. 
Mana ada orang pakai 27suku.. 
26 kee.. 27setengah kee.. 29er kee ada lah!!



Azmi, tube engkau ni. beli tahun bila... 
dah patah punatnya!..



Dulu tak macam ni. Sekarang dah banyak tali Tarzan. 
Agaknya Tarzan aja yang guna jalan ni kut!!



Asyik nolak aje.. bila nak kayuh!!


Amboi, lajunya Nik!



Aku nak complain kat consultant. Mana ada orang pakai 27suku...



Emmm boleh tahan juga track 3 X 10. 
Up ada.. down ada.. push ada.. pull ada..



Harap rider-rider yang ikut lawatan hari ni boleh kungsi bersama
pengalaman bersama rakan rider yang tak sempat hadir..
perancangan.. 15-16.jun 2013 repair track & marking..
23 jun 2013 RACE
Kita akan buat final meeting dulu sebelum tetapkan apa-apa.

Seperti yang dijanjikan, rider yang ikut kayuh hari ni, 
dapat 100 point. dan tak perlu 18 rider.
Datang jenguk muka pun dapat point

begitu juga pada 15-16 jun 2013.
Rider yang ikut aktiviti club pada hari itu. 


Sorry gambar tak berapa nak chun.

Janji Kayuh!








No comments: